Luppe har fan rætt!!!

Læste nyss i kusinens (luppes) blogg(www.mesqueunblog-luppe.blogspot.com) om att han fyller år något om att d finns en internationell kvinnodag men finns d nån internationell mans dag?...EEEEH NAEEE!!!!

Har fan inte tænkt på att de har en dag då man ska fira kvinnan men oss MÆN vill dom inte ens ge en "internationell manstimme".......SUUUUUCKS DUDES!!!!....ska fan aldrig mer sæga "grattis på kvinnodagen"...eller "god internationell kvinnodag".....eller ens "GOTT NYTT INTERNATIONELL KVINNODAG" tilll NÅÅÅN mer....DISKRIMINERING PÅ HØGSTA NIVÅÅÅÅ!!!!

kvinnor e juh bara føøøøøøør bortskæmda.......spoiled brats!!!!.:P..haha

iaf.....va væl d jag ville sæga....ville lætta lite på trycket...kænde som om luppe inlægg fick mig att tænda till rejælt ett tag....fan.....har dom en dag bara før att dom saknar snopp eller?e d kompensation bara før att dom saknar en snopp?....e d df?!?!?!?!...va i helvete e d frågan oooom?!?!?!?!.........HAHAHAHAHAHAHAHA...ASG.......FAN HAR INTE TÆNKT PÅ D TIDIGARE MEN HAR NI TÆNKT PÅ HUR KUL ORDET "SNOPP" LÅTER...HAHAHAHAHAHA...AAASG.....


hahahaha...kænner att jag kom av mig lite nu....ordet SNOPP stællde till d før mig..hahaha...får fan ta o logga ut nu...sorry gott folk...skyll d på snoppen!..hahahah..ASG

viktig info føljer:
boys have a penis....girls have a vagingo! niños tienen choripan.....niñas tienen chorifly!!..HAHAHAHAHA....and i'm out!

Kommentarer
Postat av: Tc

Har du tänkt kanske på att det finns en internationell kvinno dag eftersom världen har sedan begynnelsen styrts av mannen i alla kulturer och tider(bortsett från amazon kvinnorna då) än idag finns det länder där kvinnor och flickor får syra kastat på sig för att ha försökt lära sig lite mer i skolan! den internationella kvinnodagen står för mycket mer än kvinno dagen.... det slog dessa kvinnor att de är inte mindre värda än mannen. de ska ha samma rättigheter och inte anklagas för häxeri när de visar lite intelekt. Idag förekommer mycket våld till kvinnor för svaga för att säga ifrån och kvinno dagen ska Påminna Alla att....snopp eller inte..det handlar om människans rättighet... ur kvinnans perspektiv.

Kanskse ett grattis på kvinnans dag kan inspirera en tjej som diskrimineras på sitt jobb pga sitt kön, att säga ifrån och kräva sin rätta lön hon så mycket jobbar hårdare för än någon annan! tex en ensamstående mor....som jag? Jag tycker att kvinno dagen är lika viktig som mors dag och fars dag, det kanske inte rör alla men alla har vi dessa kämpande personer runt om oss. En gng om året...va e det? jag är kvinna och mor 24 timmar dygnet och hårt är det. Så gärna blir jag bortskämd med pressenter och kramar och pussar för att Jo Jag Är Så Jävla Bra!!!

(pust eh...hej chala.)

2009-06-07 @ 22:00:30
URL: http://tcbc.blogg.se/
Postat av: Tc

Har du tänkt kanske på att det finns en internationell kvinno dag eftersom världen har sedan begynnelsen styrts av mannen i alla kulturer och tider(bortsett från amazon kvinnorna då) än idag finns det länder där kvinnor och flickor får syra kastat på sig för att ha försökt lära sig lite mer i skolan! den internationella kvinnodagen står för mycket mer än kvinno dagen.... det slog dessa kvinnor att de är inte mindre värda än mannen. de ska ha samma rättigheter och inte anklagas för häxeri när de visar lite intelekt. Idag förekommer mycket våld till kvinnor för svaga för att säga ifrån och kvinno dagen ska Påminna Alla att....snopp eller inte..det handlar om människans rättighet... ur kvinnans perspektiv.

Kanskse ett grattis på kvinnans dag kan inspirera en tjej som diskrimineras på sitt jobb pga sitt kön, att säga ifrån och kräva sin rätta lön hon så mycket jobbar hårdare för än någon annan! tex en ensamstående mor....som jag? Jag tycker att kvinno dagen är lika viktig som mors dag och fars dag, det kanske inte rör alla men alla har vi dessa kämpande personer runt om oss. En gng om året...va e det? jag är kvinna och mor 24 timmar dygnet. Så gärna blir jag bortskämd dessa dagar.

2009-06-07 @ 22:02:44
URL: http://tcbc.blogg.se/
Postat av: Tc

Har du tänkt kanske på att det finns en internationell kvinno dag eftersom världen har sedan begynnelsen styrts av mannen i alla kulturer och tider(bortsett från amazon kvinnorna då) än idag finns det länder där kvinnor och flickor får syra kastat på sig för att ha försökt lära sig lite mer i skolan! den internationella kvinnodagen står för mycket mer än kvinno dagen.... det slog dessa kvinnor att de är inte mindre värda än mannen. de ska ha samma rättigheter och inte anklagas för häxeri när de visar lite intelekt. Idag förekommer mycket våld till kvinnor för svaga för att säga ifrån och kvinno dagen ska Påminna Alla att....snopp eller inte..det handlar om människans rättighet... ur kvinnans perspektiv.

Kanskse ett grattis på kvinnans dag kan inspirera en tjej som diskrimineras på sitt jobb pga sitt kön, att säga ifrån och kräva sin rätta lön hon så mycket jobbar hårdare för än någon annan! tex en ensamstående mor....som jag? Jag tycker att kvinno dagen är lika viktig som mors dag och fars dag, det kanske inte rör alla men alla har vi dessa kämpande personer runt om oss. En gng om året...va e det? jag är kvinna och mor 24 timmar dygnet och hårt är det så kramar och pussar ger mig mer kraft.







2009-06-07 @ 22:12:17
URL: http://tcbc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så du menar att internationella kvinnodagen är den dag då alla tjejer officiellt erkänner att de är mindre värda än mannen och behöver en dag för att bevisa det eller?Du menar att det är den enda dagen då kvinnan är lika mycket värd?Du menar att det kanske är den enda dagen då kvinnar bör uppskattas och ALLA andra dagar är mannens?Nu förstår jag inte riktigt.



Jag tycker också att om kvinnan har en dag borde mannen också få ha det. Det vore bättre för både mannen och kvninnan. Om kvinnan ska ha en dag betyder det att de behöver kompensation fr att de är sämre än mannen och svagare, men om mannen också får en dag så är allt jämställt.



MVH/Rebecka

2009-06-09 @ 17:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0